Het is moeilijk de Rolex Air-King.
Ondanks zijn illustere erfgoed, de meeste mensen alleen maar denken aan
de GMT-Master II als ze op zoek bent naar een Rolex horloge luchtvaart.
Sommigen zullen misschien brengen de Sky-Dweller maar alleen als hard
te verduren, en alleen de ware van Rolex liefhebbers zullen de Air-King
herinneren.
Je kon nauwelijks kwalijk nemen, dat wel. De GMT-Master II is een vrij moeilijk te evenaren, vooral na al die ijver rond de rood-blauwe Pepsi Cerachrom bezel.
Achteraf gezien lijkt een verstandige keuze voor Rolex zijn voorzien
alleen in wit goud, want had in staal is, worden de telefoonlijnen gaan
branden heter dan de ovens gebruikt om de randen Cerachrom sinteren. Maar we dwaal af.
De Air-King grijpt terug naar de jaren 1930, een periode beschouwd als de Gouden Eeuw van de luchtvaart ( zoals vermeld in onze vorige verhaal over dit horloge ). Dit was het tijdperk van verbazingwekkende vooruitgang in de vlucht technologie en baanbrekende prestaties in de luchtvaart. Als een zaak van de feiten, werd de notie van het vliegen over lange afstand realiseerden op dit punt.
Engels vliegenier Charles Douglas Barnard was een van de eerste
veroveraars van de hemel, een aantal vluchtgegevens heeft ingesteld.
Van de Rolex Oyster, zei hij: "De bijzondere kwaliteiten van deze Rolex
horloge maken het bij uitstek geschikt voor het vliegen doeleinden en
ik stel voor om het te gebruiken op al mijn vluchten over lange afstand
in de toekomst."
In 1933, Oyster horloges begeleidde de Houston Expedition als het
maakte de allereerste vlucht over de Mount Everest op een hoogte van
meer dan 10.000 m (33.000 voet) in extreme weersomstandigheden.
In 1934, Owen Cathcart-Jones en Ken Waller maakte een terugreis van
Londen naar Melbourne (Australië) in een recordtijd met een tweemotorig
De Havilland Comet, met behulp van een Rolex Oyster als hun on-board
chronometer.
Het is ter nagedachtenis aan deze overwinning accounts, en de rol van
de Oyster in de geschiedenis van de luchtvaart, dat Rolex nieuw leven
ingeblazen de Air-King.
Bearing lichte gelijkenis met de Rolex Explorer, de Air-King heeft meer
dan 70 jaar ononderbroken productie, waardoor het een van de
langstlopende Rolex-modellen tot nu toe. Geïntroduceerd in 1945 via ref. 4925, werd uitdrukkelijk voorzien in de RAF-piloten die betrokken zijn bij de Battle of Britain.
Rolex oprichter, Hans Wilsdorf, persoonlijk begonnen met een speciale
lijn van oesters genaamd de "Air-serie" voor dit doel, en van alle
horloges in de Air-serie (Air-Leeuw, Air-Tiger, Air-King, en Air-Giant
), alleen de Air-King blijft in de productie.
De eenvoud en de uitvoerbaarheid van de Rolex Air-King komt nog steeds op de nieuwe ref.
116900. Ook al is het een vliegende Oyster, het garandeert
waterdichtheid tot 100 meter, met een geval midden gefreesd uit een
massief blok staal. Overigens Rolex gebruikt alleen de beste staal, dat is 904L leerjaar.
Net als een echte oester, is er geen manier om je kon dwingen openen
van de gegroefde zaak omdat het hermetisch is vastgeschroefd met een
speciaal gereedschap, zo te garanderen dat alleen Rolex horlogemakers
kunnen toegang krijgen tot de beweging.
Wat maakt ref.
116.900 onderscheiden van de vroegere Air-Kings is ontegenzeggelijk
zijn cijfers, waar de uren zijn aangegeven met 3, 6, 9, en de
traditionele omgekeerde driehoek placeholder om 12 uur.
De cijfers voor de minuten te vullen in de ruimte tussen de uren om de
vijf minuten, dat is een bron van discussie voor een aantal horloge
liefhebbers.
Wat meer is unaniem gewaardeerd, echter, zijn de Mercedes-style uur
kant en de aanrakingen van groen op het vegen seconden de hand, evenals
de Rolex insigne.
In schril contrast met deze moderne esthetiek, de Air-King belettering
op de wijzerplaat neemt na de antecedenten, dat is toch een veel
gekoesterde design element voor alle bezitters van deze tijdloze icoon. bekijk meer replicas horloges en replica Rolex Day Date
没有评论:
发表评论